Gears of War: Judgement Review

gearsofwarΑλλαγή προς το καλύτερο (;)

Ένα franchise από αυτά που έχουν περίοπτη θέση στην ιστορία του gaming, το Gears of War, συνεχίζεται για μία ακόμη φορά και ο τελευταίος τίτλος του ακούει στο όνομα Gears of War: Judgement. H σειρά που υπάρχει αποκλειστικά για Xbox, αποτελείται από τα Gears of War, Gears of War 2, Gears of War 3 και Gears of War: Judgement. Η κυκλοφορία του τελευταίου τίτλου είχε αρχίσει να συζητείται έντονα το καλοκαίρι του 2012 και μετά, αφού έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στην μεγαλύτερη έκθεση gaming, E3, την ίδια εποχή. Γρήγορα τονίστηκε με ενθουσιασμό από τους συντελεστές πως πρόκειται για έναν τίτλο πολύ διαφορετικό από τους προηγούμενους, καθώς υπήρξαν πολλές αλλαγές σε σημεία που ήταν «σήματα κατατεθέντα» με την προοπτική να γίνει πιο «κοινός» ο χειρισμός, κάνοντάς τον να μοιάζει με παγκοίνως γνωστά shooters, και να μετατραπεί πιο πολύ σε ένα παιχνίδι που θα προσέλκυε περισσότερο κόσμο. Πολλοί πανηγύρισαν και άλλοι τόσοι συνοφρυώθηκαν με αμφιβολία, καθώς τέτοιες αλλαγές θέτουν σε κίνδυνο την αφοσίωση των πιστών φαν, κι εδώ είναι που τα πράγματα δυσκολεύουν για το Gears of War. Όντας ένα «ιδιόρρυθμο» παιχνίδι, το fanbase του αποτελείται κυρίως από gamers που το αγαπούν και έχουν «λιώσει» όλους τους τρεις προηγούμενους τίτλους, έχοντας συνηθίσει αρκετά χαρακτηριστικά της σειράς. Όταν λοιπόν αυτά τα χαρακτηριστικά αλλάζουν, το βάρος του κινδύνου της αποδοκιμασίας από ένα μέρος του ήδη υπάρχοντος κοινού κρέμεται από μια κλωστή. Είναι όμως έτσι;

Πριν συνεχίσω, ας αναφέρουμε τα βασικά γι’ αυτούς που δε γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Το Gears of War είναι μια σειρά shooter τρίτου προσώπου, στο οποίο οι άνθρωποι αμύνονται (οι στρατιώτες αποκαλούνται «gears») για τον πλανήτη τους Sera, ενάντια των τεράτων της φυλής Locust που έχουν καταστρέψει τα περισσότερα μέρη του πλανήτη αυτού. Είναι ένα από τα λίγα παιχνίδια που χρησιμοποιούν κατά κόρον το σύστημα κάλυψης πίσω από σχεδόν όλα τα αντικείμενα στο εκάστοτε περιβάλλον, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για τον παίκτη. Πρόκειται για ένα παιχνίδι με πολλή βία και τεστοστερόνη τόση που το Xbox κινδυνεύει να βγάλει γενειάδα.

Αλλαγές, αλλαγές, αλλαγές.. Και αλλαγές.

Η εταιρεία ανάπτυξης του εν λόγω τίτλου, People Can Fly –η οποία έφτιαξε και το GoW 2- αποφάσισε να αλλάξει τελείως το σύστημα μάχης, όσον αφορά στον εξοπλισμό. Σε προηγούμενους τίτλους, κάθε παίκτης ξεκινούσε με μία smoke grenade (αλλά μπορούσε να βρεί διαφορετικού τύπου grenades σε διάφορα σημεία κάθε πίστας), ένα αυτόματο/ημιαυτόματο όπλο (υπήρχε η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών όπλων), ένα shotgun (κι εδώ υπήρχε η επιλογή μεταξύ δύο) κι ένα πιστόλι (όμως μπορούσε να βρει διαφορετικού τύπου πιστόλι σε κάθε πίστα όπως με τις grenades). Κάθε ένα από αυτά τα τέσσερα όπλα αντιστοιχούσε σε μια κατεύθυνση του D-pad και η εναλλαγή τους γινόταν σχεδόν στιγμιαία. Τώρα όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι παίκτες ξεκινούν με ένα βασικό όπλο το οποίο μπορεί να είναι αυτόματο/ημιαυτόματο,shotgun ή κάποιο από τα καινούρια ημιαυτόματα τουφέκια και ένα πιστόλι, έχοντας επίσης τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τύπο grenade που θα έχουν. Οι έξτρα σφαίρες που θα έχετε για κάθε όπλο είναι πολύ λιγότερες απ’ ότι σε προηγούμενους τίτλους, γι’ αυτό και θα βρείτε διάσπαρτα σε κάθε πίστα κουτιά με πυρομαχικά για να σας βοηθήσουν. Επίσης, η εταιρεία ανάπτυξης έχει εξαλείψει την προαναφερθείσα λειτουργία του D-pad, αντικαθιστώντας το με το πλήκτρο Υ –κάτι που θυμίζει χειρισμό first person shooter. Έτσι με αυτό το πλήκτρο μπορείτε να αλλάξετε μεταξύ βασικού όπλου και πιστολιού, ενώ η χρήση grenade γίνεται όπως και σε κάποια fps, πατώντας το LB. Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως πλέον οι grenades μπορουν να κολλήσουν σε κάποιον αντίπαλο αν πέσουν πάνω του, φέρνοντάς μας στο μυαλό τις χειροβομβίδες semtex από το Call of Duty. Αυτοί οι εντελώς διαφορετικοί χειρισμοί ίσως είναι πολύ δύσκολο να αφομοιωθούν από κάποιους που επί αρκετά χρόνια χρησιμοποιούσαν άλλους, αλλά οι αλλαγές στον εξοπλισμό τους ευνοούν. Αλλαγή επίσης έχει γίνει στη χρησιμοποίηση της ασπίδας Theron, καθώς πλέον μπορείτε να καλυφθείτε πυροβολώντας με οποιοδήποτε όπλο ταυτόχρονα, αντί μόνο του πιστολιού σε προηγούμενα παιχνίδια. Πλέον, σε online matches και συγκεκριμένα στους διάφορους τύπους Deathmatch, οι ομάδες δε χωρίζονται σε COG (ανθρώπους) και Locust (τέρατα) αλλά μόνο COG, κάτι που κανείς δεν ξέρει το λόγο. Mία ακόμα καινοτομία που δίνει άλλον αέρα στο παιχνίδι, είναι η δυνατότα κίνησης «κάθετα» στον χώρο, όπως για παράδειγμα να πέσετε από μια οροφή κτιρίου. Αυτό ανοίγει το χώρο της κάθε πίστας και δίνει περισσότερες επιλογές κίνησης αλλά και δράσης, οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελός σας (βέβαια αρκετοί από εμάς τους «παλιούς» θα μας πάρει καιρό μέχρι να σταματήσουμε να βουτάμε στο κένο καταλάθως), καθώς επίσης δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να δημιουργήσει μεγαλύτερους και συμπλοκότερους χάρτες –όπως έχει ήδη κάνει.

Single Player

To campaign του Gears of War: Judgement αποτελείται από δύο μέρη, το Judgement και το Aftermath. Στο πρώτο βλέπουμε την Kilo Squad με επικεφαλή τον Lt. Baird, αμέσως μετά την E-Day (την ημέρα που οι άνθρωποι κατατροπώθηκαν απ’ τους Locust -χρονικά πρίν την ιστορία του πρώτου τίτλου της σειράς) να οδηγείται και να στέκεται στη μέση ενός στρατοδικείου και να κατηγορείται για εγκατάλειψη συμμάχων και ανυποταξία. Έτσι όσο κάθε μέλος της squad απολογείται, εσείς μπαίνετε στη θέση του και «ζείτε» τις αναμνήσεις του παίζοντας. Αυτές οι αναμνήσεις είναι στην ουσία αποστολές που δεν υπερβαίνει τα 15 λεπτά η καθεμία, κάτι που δίνει μία πνοή παραπάνω δράσης και σασπένς μιας και η όλη ιστορία είναι σχετικά ήπιων τόνων.

Άλλη μια καινοτομία εμφανίζεται εδώ, η οποία αλλάζει δραστικά το νόημα του single player: πριν από κάθε μία από αυτές τις αποστολές, μπορείτε να επιλέξετε αν θέλετε να τις κάνετε «declassify» -δηλαδή να τη ζήσετε/παίξετε όπως ακριβώς υποστηρίζει ότι συνέβη η Kilo Squad στην απολογία της. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να κερδίσετε περισσότερα αστέρια (δηλαδή περισσότερους πόντους εμπειρίας), ένα σύστημα βαθμολογίας σας ανάλογα με τις επιδόσεις σας στο ξεκοίλιασμα, που έχει ως αποτέλεσμα το ξεκλείδωμα νέων χαρακτήρων, skins για τα όπλα και τους τελευταίους, αλλά είναι επίσης κι ένας τρόπος να σας κάνει να σκεφτείτε διαφορετικά απ’ ότι συνήθως. Αυτό γιατί, κάθε αποστολή για να γίνει «declassified», απαιτεί κάποιους όρους, από την ολοκλήρωση της αποστολής σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα μέχρι την χρησιμοποίηση μόνο ενός συγκεκριμένου όπλου. Πρόκειται για μία προσθήκη στο single player που ιντριγκάρει τον παίκτη περισσότερο και τον κάνει να προσπαθεί ξανά και ξανά υπό διάφορους όρους, δίνοντας έτσι περισσότερο ενδιαφέρον στον αποδεκατισμό εξωγηίνων.

Το δεύτερο μισό του campaign, λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια της ιστορίας του Gears of War 3, και έχει πολλά στοιχεία απ’ αυτό, όπως μακροσκελείς αποστολές και checkpoints.

Aυτό που χαροποίησε ιδιαίτερα εμένα αλλά και άλλους φανατικούς της σειράς, είναι το γεγονός ότι συνεχίζει να υπάρχει η αναζήτηση για τα χαμένα COG tags (τα αντίστοιχα dog tags). Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε πίστα υπάρχουν κάπου πεταμένα COG tags πεσόντων συμμάχων σας, τα οποία καλείστε να συλλέξετε –αν θέλετε φυσικά- με αντάλλαγμα το ξεκλείδωμα κάποιου χαρακτήρα και σίγουρα κάμποσους πόντους Gamerscore για το λογαριασμό σας.

Μultiplayer

Μια σειρά που έγινε γνωστή και αγαπητή για το ιδιαίτερο multiplayer της, έρχεται να συνεχίσει αυτόν το χαρακτήρα με το GoW: Judgement. Οι συνήθεις τύποι παιχνιδιών που συναντάμε πλέον παντού όπως Team Deathmatch, Free for All και Domination υπάρχουν και εδώ με το τελευταίο να αποτελεί «εξέλιξη» του King Of the Hill από το GoW 3 και το Free for All να είναι μία καινούρια προσθήκη που προσελκύει παίκτες αλλά και ενδιαφέρον καθώς κάνει το ντεμπούτο του σαν τύπος στη σειρά. Είναι ανακουφιστικό για πάρα πολλούς το γεγονός ότι το Gears of War δεν ακολουθεί την πεπατημένη του Call of Duty το οποίο επιτρέπει στον παίκτη να ξεκλειδώνει νέα όπλα και εξοπλισμό. Αντ ‘αυτού, οι παίκτες επιλέγουν εξαρχής τα όπλα που θέλουν και ταιριάζουν στο στυλ τους επι ίσοις όροις, και μάχονται σε πολυεπίπεδους χάρτες με καθαρό οπτικό πεδίο και πολλές στρατηγικές θέσεις –κάτι που δεν υπήρχε τόσο πολύ σε προηγούμενους τίτλους. Οι χάρτες, αν και πολύ λίγοι προς το παρόν, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν και να υποστηρίξουν όλα τα διαφορετικά στυλ του παιχνιδιού –από sniping απ’ άκρη σ’ άκρη μέχρι μάχες σώμα με σώμα.

Δύο νέοι τύποι παιχνιδιών κάνουν την εμφάνιση τους και είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτοι, οι Survival και Overrun: και οι δύο σε μεγάλο βαθμό έχουν επηρρεαστεί από τους Horde και Beast τύπους του GoW 3. Το πρώτο είναι ο ψηφιακός διάδοχος του Horde, όπου μια ομάδα στρατιωτών αποτελούμενη από 5 COG καλούταν να αντιμετωπίσει δεκάδες waves των Locust. Αυτή τη φορά όμως, οι παίκτες πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα από τέσσερις κατηγορίες -Engineer, Medic, Soldier ή Scout, όλες με διαφορετικές ικανότητες.

Οι Engineers μπορούν να τοποθετήσουν turrets και να επιδιορθώσουν τα εμπόδια, ενώ οι Medics μπορούν να ρίξουν stim-grenades ώστε να θεραπεύσουν τον εαυτό τους και τους κοντινούς συμμάχους τους. Οι Soldiers μπορούν να ρίξουν κιβώτια πυρομαχικών και να ανεφοδιάσουν τους γύρω συμμάχους και οι Scouts μπορούν να έχουν πρόσβαση στο υψηλότερο έδαφος ώστε να ρίξουν beacons για να αναδείξουν τους εχθρούς στο χάρτη και να βοηθήσουν την ομάδα τους. Όπως γίνεται αντιληπτό, η ομαδική εργασία σ’ αυτόν τον τύπο παιχνιδιού είναι απαραίτητη για να νικήσει μια ομάδα στα υψηλότερα και δυσκολότερα επίπεδα.

Το Overrun απ’ την άλλη είναι ένας τύπος παιχνιδιού 5 εναντίον 5 με τις ομάδες να αλλάζουν πλευρές, στον οποίο οι άνθρωποι πρέπει να αμυνθούν για κάποιες τοποθεσίες-κλειδιά σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ οι Locust προσπαθούν να τους κάνουν να υποχωρήσουν προς την άλλη άκρη του χάρτη. Αν και το Overrun είναι σίγουρα ένας περισσότερο ανταγωνιστικός τρόπος παιχνιδιού από ότι ήταν το Beast mode στο GoW 3, κλίνει περισσότερο στην χιουμοριστική πλευρά των πραγμάτων. Ποιος δε διασκεδάζει όταν ελέγχει ένα Ticker και τρέχει σα διάολος γύρω γύρω τρώγοντας χειροβομβίδες και εκρηγνύοντας τον εαυτό του ανάμεσα στους αντιπάλους; Όσα περισσότερα kills παίρνετε σαν Locust, άλλους τόσους δυνατότερους χαρακτήρες μπορείτε να ξεκλειδώσετε, όπως τεράστια αραχνοειδή, ερπετά που ηλεκτρίζουν και διάφορα άλλα κτήνη που έχουν μόνο σκοπό να διαμελίσουν τους κακόμοιρους τους ανθρώπους, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πανδαιμονιακού μακελειού με διασκεδαστικά στοιχεία. Όσο άρρωστο κι αν ακούγεται κάτι τέτοιο.

Ήχος και γραφικά

Ο ήχος του GoW: Judgement είναι αρκετά εντυπωσιακός. Τα βήματα σας αντηχούν στα γεμάτα συντρίμμια πεζοδρόμια. Κάθε όπλο έχει το δικό του χαρακτηριστικό ήχο που μένει χαραγμένος στα τύμπανα κάθε παίκτη και δίνει την αίσθηση της ωμότητας που του ταιριάζει. Οι μονάδες των Locust έχουν τα κλασσικά διαπεραστικά σφυρίγματά τους και τους βρυχηθμούς να σας κάνουν να είστε σε εγρήγορση. Οι φωνές και οι ατάκες των χαρακτήρων είναι άρτια μελετημένες και ανεβάζουν την ανδρεναλίνη με πολύ συγκεκριμένο τρόπο κάθε στιγμή, δίνοντας έναν ξεχωριστό αέρα στο παιχνίδι. Το εν λόγω παιχνίδι θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι πιο όμορφο οπτικά από ό,τι οι προκάτοχοί του. Τα βομβαρδισμένα τοπία και οι τρομακτικοί εχθροί, όλα έχουν εμπλουτιστεί με εκπληκτική λεπτομέρεια. Αισθάνεστε την ερήμωση και την καταστροφή που υπάρχει στον Sera. Όλα φαίνονται τόσο ζωντανά και τόσο νεκρά ταυτόχρονα, αφήνοντας μια αίσθηση δέους καθόλη τη διάρκεια παιχνιδιού. Ως σωστό prequel, οι χαρακτήρες είναι πιο νέοι και πιο λεπτοί στην εμφάνιση απ’ ότι στους προηγούμενους τίτλους –είναι απορίας άξιο πως σε μερικά χρόνια κάποιοι άνθρωποι παίρνουν καμία εκατοστή κιλά σε μύες και τσαμπουκά.

Πόρισμα

Το ερώτημα είναι αν η σειρά αυτή έχει τελειώσει, και αν αυτός ο τίτλος ήταν υπερβολική κίνηση. Μετά ωρίμου σκέψεως το Gears of War: Judgement κρίνεται άξιος συνεχιστής του franchise. Οι μικρές αλλαγές και οι προσθήκες στο gameplay καταφέρνουν να κρατήσουν τα πράγματα φρέσκα και κατά κάποιο τρόπο να τα ανανεώσουν, και ειδικά οι φανατικοί της σειράς θεωρώ πως θα απολαύσουν τον τρόπο που το campaign συμπληρώνει κάποια κενά στην ιστορία. Αν κάποιος αγαπούσε τα τρία τελευταία παιχνίδια, σίγουρα θα ευχαριστηθεί αρκετά τον τίτλο αυτό. Αν και υπάρχει θύελα αντιδράσεων και παραπόνων για τις αλλαγές που έχουν γίνει, η σειρά Gears of War ακροβατεί προσπαθώντας να κερδίσει έδαφος στο gaming κοινό, κινδυνεύοντας όμως να δυσαρεστήσει τον κόσμο που κέρδισε τόσα χρόνια. Παρόλα αυτά, ίσως αυτές οι αλλαγές να λειτουργήσουν προς το καλύτερο και να σηματοδοτήσουν μια νέα εποχή. Αξίζει εγγυημένα να το δοκιμάσετε, όπως αξίζουν οι ώρες που θα κολλήσετε σε αυτό. Λύεται η συνεδρίασις!

Θετικά:

  • Φιλικοί προς το νέο χρήστη και ευκολότεροι χειρισμοί
  • Ενδιαφέρουσες αλλαγές στο campaign
  • Εξαιρετικά γραφικά και ήχος
  • Πανέμορφα skins για τα όπλα και τους χαρακτήρες σας
  • Έξυπνο respawn system

Αρνητικά:

  • Διαφορές με προηγούμενους τίτλους που ίσως ξεσυνηθίσουν
  • Δεν υπάρχει Locust vs COG στα deathmatch
  • Μείωση στα αρχικά πυρομαχικά που ίσως δυκολέψει

Βαθμολογία 9/10

Δημήτρης Αθανασόπουλος

 

 

Tags: , ,