Υδρογόνο…άλλης εποχής

idrogonnoΖούμε το 2014, έτος κατά το οποίο υπολογίζεται ότι ακόμη ένα μέρος των πάγων θα λιώσει, και η στάθμη του νερού θα ανέβει περισσότερο, το νέφος θα επιβαρυνθεί λόγω βιομηχανικών και αστικών ρύπων, και τα καύσιμα, θα γίνουν έτι ακριβότερα.

Είναι πολλοί οι τομείς της δραστηριότητας που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα και υποβιβάζουν την ποιότητα ζωής μας, αλλά ο τομέας στον οποίο οι προσπάθειες για βελτίωση εντείνονται ολοένα και περισσότερο, είναι η αυτοκίνηση. Ήδη εδώ και 2 χρόνια, στην κυκλοφορία έχουν αυξηθεί τα αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο, τα υβριδικά, ενώ οι αυτοκίνητο-βιομηχανίες, έχουν καθιερώσει την κατασκευή διπλού κινητήρα για τα νέα μοντέλα, δηλαδή βενζινοκινητήρα, και diesel.

Σαφή είναι τα πλεονεκτήματα της προσπάθειας αυτής, καθώς αφενός, μειώνονται αισθητά οι ατμοσφαιρικοί ρύποι, γίνεται μεγαλύτερη διαχείριση των πόρων καυσίμων, μικραίνει η ατμοσφαιρική επιβάρυνση στην εποχή του τζακιού και των pellet, ενώ αφετέρου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, απευθύνονται μέσω των μοντέλων τους, σε ευρύτερο αγοραστικό κοινό και αποκτούν κύρος, ακολουθώντας ένα κώδικα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Λόγω όμως της οικονομικής κρίσης, οι κινητήρες diesel και η χρήση υγραερίου, φρέναρε σ’ένα βαθμό, εξαιτίας του υψηλού κόστους εν συγκρίσει με τους απλούς κινητήρες, και στη δεύτερη περίπτωση λόγω του κόστους εγκατάστασης ενώ η μείωση των τελών κυκλοφορίας, δεν έδωσαν ιδιαίτερη ανάσα στην αγορά. Σε αυτό το φρενάρισμα την επιτάχυνση ήρθε να δώσει μια νέα, επαναστατική για τα δεδομένα γεννήτρια υδρογόνου, που συνδέεται με τη μηχανή, και αντλεί την ενέργεια της από τη μπαταρία.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα μέθοδος αφορά όλους τους τύπους κινητήρα και καυσίμων (βενζίνη, υγραέριο L.P.G., diesel), και αποσκοπεί στη βελτίωση της οικονομίας καυσίμων έως και 60%. Πώς συμβαίνει αυτό; Με τη μείωση της απώλειας καυσίμων στην έκκριση θερμότητας, που καταλαμβάνει το 80 % του συνολικού καυσίμου. Αρχικά, η λεγόμενη HHO γεννήτρια υδρογόνου εγκαθίσταται δίπλα στον κινητήρα με τον οποίο συνδέεται και ενεργοποιείται μέσω της μπαταρίας. Στη συνέχεια, παράγει υδρογόνο μέσω του νερού (που υπάρχει στη γεννήτρια), και το διοχετεύει στον κινητήρα. Εκεί αναμιγνύεται με το υπάρχον καύσιμο, και το υγρό αυτό παράγωγο αναφλέγεται με μεγαλύτερη ευκολία, και ταυτόχρονα λόγω του χώρου που καταλαμβάνεται, μειώνεται η παροχή του καθαρού καυσίμου στον κινητήρα.

Η μεγαλύτερη ερώτηση που γεννάται, δεν αφορά το κόστος, αλλά τον αντίκτυπο στον κινητήρα. Σ’αυτό, η εταιρία Green Source, που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παραγωγή γεννητριών υδρογόνου HHO, απαντά πως ο ρόλος του υδρογόνου είναι μόνο θετικών καθώς συμβάλει στη μακροζωία του κινητήρα, ενώ αναφορικά με το κόστος, αναφέρει πως κοστίζει λιγότερο κι από την εγκατάσταση αντλίας υγραερίου. Σε σχέση με τη συντήρηση, αυτή που απαιτείται είναι τυπική, όταν το αυτοκίνητο περάσει service.

Η παραγωγή υδρογόνου στον κινητήρα μέσω της εν λόγω γεννήτριας αποτελεί ρηξικέλευθη ιδέα στον τομέα της υβριδικής κίνησης. Το στοίχημα του «υδρογόνου» είναι αν οι αγορές θα ανταποκριθούν σε χρόνο που η εφαρμογή του να είναι επικερδής και ωφέλιμη για το κοινό ή εάν θα συναντήσει το εμπόδιο των «κολοσσών» που θέλουν να διατηρήσουν τα αυτοκίνητα αναλώσιμο είδος, με σκοπό το ίδιον κέρδος.

Περισσότερες πληροφορίες στο : http://www.hho-europe.com/

Tags: , , , , , , , ,