Καταπολεμήστε το άγχος με την σωστή διαχείριση του χρόνου

swsthdiaxeirhshxronoy_diabasmaProject Management της Ημέρας: πώς ο προγραμματισμός και η σωστή διαχείριση του χρόνου της ημέρας σας, οδηγεί στην καταπολέμηση του άγχους σε μία απαιτητική περίοδο όπως αυτή των εξετάσεων!

Η εξεταστική περίοδος είναι γεμάτη άγχος για όλους. Ερωτήσεις όπως: θα περάσω το μάθημα; Διάβασα αρκετά έτσι ώστε να μην χρειαστεί να το ξαναδώσω; Αν ταυτόχρονα εργάζεστε κάπου υπό την μορφή μερικής απασχόλησης, θα έχετε και το άγχος να τα προλάβετε όλα και να είσαστε αποδοτικοί στην εργασία σας αλλά και να προλάβετε να διαβάσετε αρκετά έτσι ώστε να περάσετε τα μαθήματα!

Όλα μπορείτε να τα προλάβετε ! Το μυστικό; Η σωστή διαχείριση του χρόνου.

Φτιάξετε ένα πρόγραμμα ημέρας: Χωρίστε την ημέρα σας σε τμήματα. Διάβασμα, Εργασία, Ξεκούραση/Άθληση, Διασκέδαση. Δείτε την ημέρα σας σαν ένα έργο που πρέπει να διαχειριστείτε.

Χωρίς την σωστή διαχείριση του χρόνου, θα καταφέρετε λιγότερα σε ένα 24ωρο από ότι εάν χωρίσετε την ημέρα σας με τον σωστό τρόπο και παραμείνετε πιστοί στο χρονοδιάγραμμα σας χωρίς να αποσπάται η προσοχή σας.

Ενδεικτικό Πρόγραμμα Ημέρας:

8-12πμ. Μελέτη. Βρείτε ποια στιγμή της ημέρας είσαστε πιο παραγωγικοί και αφιερώστε 3 ώρες σε εντατικό διάβασμα ως εξής: 50’ διάβασμα + 10’ διάλειμμα, ακολουθεί 50’ διάβασμα + 10’ διάλειμμα και ακολουθεί 40’ διάβασμα + 20’ διάλειμμα. Φροντίστε να κάνετε τα 50’ λεπτα διαβάσματος νωρίς το πρωί, πριν ακόμη ανοίξετε να διαβάσετε τα νέα, μην απαντάτε σε τηλέφωνα, ή σε email την ώρα του διαβάσματος. Αν τηρήσετε το παραπάνω σχέδιο, και είσαστε πιστοί στον στόχο σας, θα εντυπωσιαστείτε με το πόση ύλη θα έχετε καλύψει, αλλά και την ικανοποίηση ότι καταφέρατε να τηρήσετε την υπόσχεση στον εαυτό σας. Όταν κάνετε τα διαλείμματα θα πρέπει να απομακρυνθείτε από τα βιβλία σας, και να πιείτε ή να φάτε κατι που θα σας δώσει ενέργεια, να χαλαρώσετε, αλλά ακριβώς στο τέλος των 10’ να ξαναγυρίσετε στον στόχο σας. Το ίδιο και στο τέλος. Σημαντικό στοιχείο είναι η επιβράβευση κάθε φορά που καταφέρνετε το παραπάνω χωρίς να ξεφύγετε από τον στόχο που έχετε θέσει στον εαυτό σας.

12-1μμ. Ξεκούραση/Άθληση. Είναι απαραίτητο να βρείτε χρόνο μέσα στην ημέρα για χαλάρωση αλλά και λίγο άθληση. Βάλτε μουσική χορέψτε – αν δεν έχετε χρόνο να πάτε στο γυμναστήριο. Η γυμναστική θα σας κάνει να νιώσετε πολύ δυνατοί και σωματικά αλλά και ψυχικά και θα σας δώσει ενέργεια να συνεχίσετε το υπόλοιπο της ημέρας.

1μμ- Φαγητό. Είναι σημαντικό να κάνετε διάλειμμα για ένα υγιεινό γεύμα που θα σας δώσει ενέργεια να συνεχίσετε την ημέρα σας. Πολλοί στην περίοδο των εξετάσεων, είτε παχαίνουν είτε αδυνατίζουν, επειδή δεν βάζουν στην άκρη λίγο χρόνο για υγιεινή διατροφή, με αποτέλεσμα να τρώνε ότι βρουν εύκαιρο και γρήγορο, ή να μην τρώνε καθόλου.

2-5μμ– Εργασία ή δουλειές στο σπίτι, ή εξωτερικές δουλειές.

5-8μμ. Μελέτη με τον ίδιο τρόπο που περιγράφουμε παραπάνω (εάν πιστεύετε ότι το χρειάζεστε να διαβάσετε και άλλο μέσα στην ημέρα – γιατί το τρίωρο στοχευμένο και εντατικό διάβασμα αντιστοιχεί σε 6-8 ώρες διαβάσματος με πολλές διακοπές…) και έπειτα θα μπορέσετε να αφιερώσετε χρόνο σε διασκέδαση χωρίς άγχος και πίεση να χαλαρώσετε και την επόμενη ημέρα να επαναλάβετε το ίδιο ή παραπλήσιο πρόγραμμα.

8μμ. Διασκέδαση/Χαλάρωση!

Μυστικά για την επιτυχία του πλάνου απομάκρυνσης του άγχους κατά την εξεταστική περίοδο :

1. Θέτετε στόχους και ότι ξεκινάτε, το ολοκληρώνετε, παραμένοντας σταθεροί στους στόχους σας, και στην επιθυμία σας για το τελικό αποτέλεσμα: να επιτύχετε στις εξετάσεις και να το καταφέρετε χωρίς άγχος.

2. Φτιάχνετε λίστες νωρίς το πρωί, ή από την προηγούμενη το βράδυ και βάζετε χρόνους δίπλα για το κάθε τι και πότε θέλετε να πετύχετε μέσα στην ημέρα και φροντίζετε να το ολοκληρώσετε δίνοντας την υπόσχεση στον εαυτό σας. Μόλις ολοκληρώνετε κάτι από την λίστα, το σβήνετε ή βάζουμε ένα ‘check’ δίπλα και αμέσως νιώθετε πολύ καλά με τον εαυτό σας, και φεύγει από το μυαλό σας. Οι λίστες από μόνες τους σας βοηθάνε να αποφορτίσετε το μυαλό σας, πράγμα που μειώνει το αίσθημα του άγχους.

3. Ανταμείψτε τον εαυτό σας για την σκληρή δουλειά με ξεκούραση, διασκέδαση και υγιεινή διατροφή κάθε μέρα.

4. Όχι στις αναβολές. Μόλις πείτε, ‘δεν πειράζει, θα το κάνω αργότερα’, ίσως περάσετε ένα μέρος των πιο παραγωγικών ωρών της ημέρας σας χωρίς να κάνετε κάτι από τα όσα πρέπει να κάνετε έτσι και αλλιώς αργότερα. Οπότε, καλύτερα να το ολοκληρώσετε και να το βγάλετε από το μυαλό σας, γιατί το άγχος είναι η σκέψεις για όλα όσα έχετε να κάνετε.

4. Να λέτε όχι σε ‘πειρασμούς’ όταν αυτοί θα σας οδηγήσουν να ξεφύγετε από το πλάνο της ημέρας μας, διότι τότε θα ενεργοποιηθεί το αίσθημα του άγχους και θα αποσυντονιστείτε. Λέτε όχι σε μία πρόταση για καφέ εκείνη την ώρα, αλλά προσδιορίζετε το πότε θα είσαστε διαθέσιμοι να χαλαρώσετε.

Με λίγο προγραμματισμό θα κερδίσετε πολλά περισσότερα από ότι φαντάζεστε, θα αποκτήσετε ισορροπία και χαρά χωρίς άγχος.

Δοκιμάστε τα παραπάνω όχι μόνο για την περίοδο των εξετάσεων αλλά σαν γενικούς κανόνες στην ζωή σας και βάλτε Τέλος στο Άγχος! Δοκιμάστε το, τι έχετε να χάσετε;

Καλή Επιτυχία σε όλους!

Κάνε το Χόμπι σου Επάγγελμα! Μπορείς!

——–

Άρτεμις Ψαριανού, BA, DipM, ACIM, MA

Σύμβουλος  Marketing & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

www.linkedin.com/in/artemispsarianou

Tags: , , , , , , ,