Κάτσε κάτω απ΄τη μπάρα (Απόστολε)!

Κι ότι έλεγα ότι ήταν καιρός να μην ασχολούμαστε με πολιτικές μικροπρέπειες, και κυβερνητικές κουτοπονηριές, να σου και αύξηση στα διόδια. Να θέλεις δηλαδή να κρατήσεις ένα πολιτικό χαρακτήρα στη γραφή σου και να σου αντιτίθενται οι συνθήκες!

ÅÎÏÄÏÓ ÁÈÇÍÁÉÙÍ

Για να θέσουμε τη βάση στη συζήτηση, θα πρέπει να αναλογιστούμε το βασικότερο: σε μία χώρα 130.800 τετραγωνικών χιλιομέτρων, δεν νοείται να βρίσκονται σε λειτουργία περισσότεροι από 30 σταθμοί διοδίων. Δεν είναι φυσιολογικό και δεν ανταποκρίνεται παρά μόνο πλασματικά στις ανάγκες συντήρησης του οδικού δικτύου και των προγραμμάτων ανάπτυξης των οδικών διαδρομών στις εκάστοτε περιοχές.

Δεν είμαστε ούτε Αμερική, ούτε Καναδάς, ούτε Αργεντινή και ούτως ή άλλως είναι απλά απίστευτο το γεγονός ότι υπάρχουν διόδια σχεδόν κάθε είκοσι χιλιόμετρα στον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι υποστηρικτές του μνημονίου και της «ανάπτυξης» που βλέπουν τις αυξήσεις ως μέτρο για την ανάκαμψη της χώρας. Η γονιμότερη απάντηση σ’αυτή τη μερίδα των πολιτών, θα ερχόταν στην ερώτηση «γιατί όχι?»

Κατά πρώτον, τα διόδια, σε μεγάλο τμήμα τους, δεν αποτελούν σημεία εξυπηρέτησης κρατικών συμφερόντων, και άρα δε συμβάλλουν στην υποστήριξη πρωτογενούς πλεονάσματος ή αύξησης των εσόδων. Ανήκουν, σε μεγάλο τμήμα τους και το τονίζω, στις εταιρίες: «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», «Αττική Οδός» και «Ολυμπία Οδός», ήδη από την παραχώρηση των δικαιωμάτων του οδικού δικτύου και των διοδίων με εργολαβία, επί Σουφλιά. Λειτουργούν υπό ειδικό καθεστώς και δεν υπάγονται σε ουσιαστικό κρατικό έλεγχο. Συνεπώς το επιχείρημα της κρατικής ενδυνάμωσης, καταρρίπτεται πανηγυρικά. Άρα όχι στην αύξηση!

Δεύτερον, τα διόδια αποτελούν θεωρητικά έμμεση φορολογία, τα χρήματα της οποίας αξιοποιούνται στην ανάπτυξη των οδικών υποδομών και στη δημιουργία νέων. Πιο συγκεκριμένα? Τόσα χρόνια την παιδεύουνε εκείνη την έρμη τη σήραγγα στα Τέμπη, και κάθε χρόνο, από την ιδιωτικοποίηση και μετά, ολημερίς τη σκάβανε το βράδυ γκρεμιζόταν. Τα έργα έχουν σταματήσει, ενώ σε άλλα σημεία, οι γέφυρες που τόσα χρόνια γίνονται-σαν το μετρό της Θεσσαλονίκης ένα πράμα- ακόμα μένουν ανολοκλήρωτες με τις κολώνες να χάσκουν από δω κι από κει. Θα πρέπει λοιπόν πρώτα να γίνει μια έρευνα σχετικά με τη διάθεση των κονδυλίων στα έργα και μετά να αποφασιστεί εάν πρέπει να αυξηθούν τα κόμιστρα.

Και τέλος, τα διόδια σε περιοχές όπως η Στυλίδα, από τα οποία οι κάτοικοι περνούν καθημερινά για να πάνε στις δουλειές τους, εκτό ς από κερδοσκοπικά, είναι και σχεδόν παράνομα! Η μόνη αντίστοιχη περίπτωση που ξεπερνάει τη φαντασία μας είναι η σήραγγα του Ακτίου. Εκεί ναι, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Που θέλω να καταλήξω? Είναι από μόνη της άδικη και αδιάντροπη η κίνηση τοποθέτησης διοδίων σε περιοχή με καθημερινή προσέλευση λόγω εργασίας και κατοικίας. Η αύξηση όμως των διοδίων είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι. Οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τους κατοίκους σε απελπιστικό σημείο, με αποτέλεσμα ακραίες πράξεις, που για να είμαστε ειλικρινείς, είναι απολύτως κατανοητές από την κοινή λογική. Θα δεχόσουν να πληρώνεις είσοδο για να πας σπίτι σου?

Κατάλαβες λοιπόν γιατί ο Γκλέτσος βγήκε δήμαρχος? Γιατί σέβεται τους δημότες του, και σηκώνει μπάρες στην εποχή της ανέχειας διεκδικώντας το απλούστερο, κι ας κατηγορείται ως λαϊκιστής.

Γιατί λέμε όχι στις αυξήσεις των διοδίων κατάλαβες? Όχι?

Ξαναδιάβασε από την αρχή.

Tags: , , , , ,